Terminy
Termin rozpoczęcia: 2008-10-02Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Airport Hotel WarszawaOpis:
Dzięki zmianom w ustawie Prawo lotnicze i nowelizacji ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym możemy lepiej wykorzystać szansę na rozwój, wiążącą się z budową nowych portów lotniczych. Na rozbudowę lotnisk w powiązaniu z rozwojem miast musimy patrzeć w dalszej perspektywie planowania przestrzennego. Nowe porty muszą powstawać z uwzględnieniem planów regionalnych. Prawo budowlane i ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ułatwią inwestowanie poprzez planowanie zintegrowane.
Usprawnienie inwestycji lotniczych, a przede wszystkim stworzenie warunków do budowy nowych lotnisk w Polsce zakładają zmiany w prawie, które w 2009 roku chce przeprowadzić Ministerstwo Infrastruktury.
Dziś wiele miast i samorządów chce budować i modernizować lotniska. Posiadanie lotniska jest "kamieniem milowym” w rozwoju danego regionu. Z drugiej strony spółka lotniskowa musi działać zgodnie z kodeksem spółek handlowych, co oznacza konieczność maksymalizacji zysku.
Nowelizacja jest odpowiedzią na oczekiwania umożliwienia bardziej dynamicznego, elastycznego i wydajnego wykorzystywania infrastruktury lotniskowej, co ma pozwolić na sprostanie gwałtownie rosnącemu popytowi.
W lotnictwie cywilnym, obok bezawaryjnego wykonywania lotów, bezpieczeństwo obejmuje również ochronę przed aktami bezprawnej ingerencji oraz ratownictwo lotniskowe.
Bezpieczne i bezawaryjne wykonywanie lotów to domena przewoźników lotniczych i użytkowników statków powietrznych, a także organów ruchu lotniczego. Staje się to szczególnie ważne w perspektywie wyzwania, jakim jest organizacja Euro 2012 i zadania do realizacji, które utrudnione są przez braki prawne i infrastrukturalne, które utrudniają dotrzymanie terminów.
Najważniejsze zagadnienia:
• Rozwój i modernizacja portów lotniczych w aspekcie przygotowań do Euro 2012
• Formy i źródła finansowania budowy i modernizacji lotnisk
• Współpraca przy projektach infrastrukturalnych z podmiotami prywatnymi
• Port lotniczy jako obiekt zagrożeń – bezpieczeństwo i ochrona transportu lotniczego
• Rozwój regionalnego transportu lotniczego i poprawa konkurencyjności województwa (Regionalne Programy Operacyjne)
• Formy własności lotnisk, zarządzania lotniskami; Przepisy o restrykcjach i monitoringu hałasu
Do udziału w konferencji zapraszamy:
• zarządy lotnisk
• przedstawicieli samorządów: marszałków, prezydentów, burmistrzów, starostów,
• przedstawicieli departamentów i wydziałów odpowiedzialnych za rozwój regionalny, infrastrukturę, pozyskanie funduszy unijnych, nadzór właścicielski
• przedstawicieli instytucji rządowych odpowiedzialnych za rozwój transportu lotniczego
• linie lotnicze
• firmy budujące i projektujące infrastrukturę lotniskową i okołolotniskową
• firmy oferujące produkty i usługi na potrzeby lotnictwa
• otoczenie prawno-konsultingowe i finansowe branży lotniczej
• organizacje i stowarzyszenia zainteresowane rozwojem branży
Opłata: 2150