Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-07-08Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Pensjonat Antałówka ***Opis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Celem szkolenia jest
- uświadomienie i przedstawienie praktycznej wiedzy i umiejętności wymaganych na wszystkich etapach procesu sprzedaży;
- ukierunkowanie handlowca na odnoszenie sukcesu w sprzedaży;
- doskonalenie umiejętności wykorzystania technik i narzędzi zdobywania klienta, prowadzenia sprzedaży oraz dostosowywania ich doboru w konkretnych sytuacjach;
- dostarczenie umiejętności samomotywowania się oraz zwiększenie pewności siebie w kontaktach handlowych;
- zapoznanie z najnowszymi tendencjami w dziedzinie sprzedaży.
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej i pracowników działów handlowych pozyskujących i obsługujących klientów.
Program szkolenia:
I. Jak pozyskać klienta
* rola sprzedaży osobistej a filozofia marketingowego funkcjonowania firmy, * bank danych o klientach, * formy i metody pozyskiwania klientów, * źródła wiedzy o kliencie, * przygotowanie oferty dla klienta.
II. Kontakt telefoniczny z klientem
* przygotowanie do rozmowy, * przedstawienie się – autoprezentacja i pierwsze wrażenie, * faza zasadnicza – umówienie spotkania i inne ustalenia organizacyjne, * zakończenie rozmowy – ostatnie wrażenie przed spotkaniem
III. Pierwsze wrażenie w bezpośrednim spotkaniu z klientem – autoprezentacja
* powitanie i przedstawienie się – nawiązanie kontaktu emocjonalnego, * ubiór a wizerunek – budowanie autorytetu i fachowości, * elementy biznesowego savoir – vivre’u
IV. Typologia klienta
* odmienność w sposobach myślenia, * sztuka mówienia językiem słuchacza, * dobór zachowań do typu klienta, * gry i manipulacje klientów, * analiza klientów: - ocena opłacalności współpracy krótko- i długofalowej, * analiza rentowności klienta
V. Praktyczne aspekty procesu sprzedaży
* czynniki wpływające na sposób spostrzegania innych ludzi, * zasady zdobywania i utrzymania sympatii, * znajomość własnych możliwości w kontaktach społecznych, * umiejętność zadawania właściwych pytań i odpowiedzi
VI. Postawa i motywacja sprzedawcy
* motywacja handlowca, * gdy efekty są inne niż plany – czyli umiejętność radzenia sobie w sytuacjach trudnych, * organizacja pracy, * ustalenie planów i tworzenie wizji
VII. Prowadzenie rozmowy handlowej
* dostosowanie sposobu komunikacji do klienta; * argumentowanie i obalanie argumentacji; * techniki wywierania wpływu: - psychologia aktu zakupu, - profesjonalna oferta handlowa, - rola i wpływ sprzedawcy na klienta; * komunikacja interpersonalna: - style komunikacji, - cechy komunikacji werbalnej, - mowa ciała i jej znaczenie
VIII. Przebieg wizyty u klienta
* właściwa prezentacja oferty; * podanie ceny we właściwy sposób: - kiedy mówić o cenie?, - techniki podawania ceny
IX. Obiekcje klienta
* definiowanie prawdziwych oczekiwań; * sztuka szukania kompromisu; * gdy rozmowa zaczyna być walką – czyli umiejętność działanie w konflikcie; * budowanie standardów obsługi klienta w logistyce; * wpływ logistycznej obsługi klienta na lojalność klientów i rentowność firmy
X. Finalizacja sprzedaży
* czynności poprzedzające finalizację sprzedaży; * definiowanie oczekiwań;* „wyczuwanie momentu”
XI. Asertywność w kontakcie z klientem
* uczenie się konstruktywnych zachowań: - odmawianie i przyjmowanie odmowy klientów, - reagowanie na krytykę i oceny, - nabywanie pewności siebie, - prezentowanie własnego zdania;
* stopniowanie wyrażania uczuć i emocji; * analiza zachowań asertywnych w różnych sytuacjach zawodowych
XII. Budowanie stałej współpracy z klientem
* działania promocyjne; * strategie cenowo – upustowo – terminowe; * kształtowanie polityki cenowej i terminów płatności; * programy lojalnościowe; * pozacenowe elementy budowania więzi z klientem
Informacje o prelegentach:
– ceniony specjalista w zakresie organizacji i zarządzania, marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, procesów informacyjno-decyzyjnych, negocjacji. Prezes Fundacji Rozwoju Kultury Negocjacji, współzałożyciel Mazowieckiego Polsko-Amerykańskiego Klubu Przedsiębiorczości, były wiceprezes Klubu Przedsiębiorców Polskich. Ekspert firm konsultingowych, wykładowca polskich i międzynarodowych szkół menedżerskich. Praktyk – przez klika lat pracował na stanowiskach kierowniczych w firmach handlowych. Autor szeregu ekspertyz organizacyjnych, kierownik i wykonawca projektów badawczych i doradczych. Autor kilkunastu opracowań i publikacji naukowych. Przeprowadził liczne szkolenia dla wielu firm polskich i międzynarodowych.
Wydarzenia towarzyszące:
AKADEMIA SKUTECZNEGO HANDLOWCA
PROFESJONALNE NEGOCJACJE HANDLOWE
Koszt i warunki udziałuCeny:
1760zł - dopłata do pokoju 1-os. wynosi 240zł
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, certyfikat, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5% - przy zgłoszeniu 1 osoby do 2009-01-01
10% - przy zgłoszeniu 2 osób do 2009-01-01
przy zgłoszeniu 15% - przy zgłoszeniu 3 osób do 2009-01-01
Dofinansowanie z UE:
Nie.
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.