Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-06-15Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Bankowy Ośrodek Konferencyjno-SzkoleniowyOpis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Podstawą pracy z ludźmi jest umiejętność praktycznego uczenia i doskonalenia pracowników. Coaching jest to pomoc danej osobie we wzmacnianiu i udoskonalaniu działania przez refleksję nad tym, jak stosuje konkretną umiejętność i/lub wiedzę. Coaching jest to wspieranie w rozwoju i wykraczaniu ponad poziom, na jakim się obecnie znajdujemy.Akcent jest położony na zdobywanie wiedzy, umiejętności i zachowań albo na modyfikowanie tych, którymi się dysponuje w celu poprawienia funkcjonowania danej osoby. Coaching to działanie skoncentrowane na osobie. W coachingu pracujemy „na zasobach”, co oznacza, że wydobywamy mocne strony i one stanowią bazę do rozwoju. Jednocześnie pomagamy w przezwyciężeniu słabych stron. Celem coachingu jest uzyskanie trwałej zmiany zachowania, co wymaga ćwiczeń. Coaching można też rozumieć jako dostarczenie pomocy w rozwiązaniu problemu przez bezpośrednią dyskusję i przewodnictwo w trakcie działań.
Celem szkolenia jest :
-doskonalenie umiejętności uczenia i motywowania pracowników 
- poznanie mechanizmów i narzędzi prowadzenia coachingu 
dzięki którym będziecie Państwo aktywnie wspierać rozwój swoich pracowników ,monitorować postępy i egzekwować realizacje pożądanych zadań. 
- opanowanie metod przygotowania i prowadzenia szkoleń 
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas szkolenia pracowników 
- rozwijanie umiejętności dyscyplinarnego wpływania na pracowników 
- wzrost kompetencji w zakresie przygotowywania i prowadzenia rozmów dyscyplinarnych
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania ,pracowników przygotowywanych na stanowiska kierownicze oraz trenerów wewnętrznych firm .
Program szkolenia:
I. NARZĘDZIA PSYCHOSPOŁECZNE COACHA WARUNKIEM EFEKTYWNEGO COACHINGU
* kompetencje merytoryczne 
* znajomość prawidłowości rządzących procesem uczenia się 
* efektywne techniki komunikacyjne czyli porozumiewanie się bez barier 
* inteligencja emocjonalna jako narzędzie wspierające rozumienie siebie i innych
* rozumienie procesu grupowego * metodyka nauczania dorosłych
II. ETAPY COACHINGU
* określenie, dlaczego zachodzi potrzeba przeprowadzenia coachingu, oraz ustalenie jego celów 
* uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych 
* opracowanie szczegółowego planu coachingu 
* realizowanie zadania bądź określonego działania ujętego w planie 
* ocena wykonanych działań oraz planowanie efektywniejszego funkcjonowania 
* zakończenie coachingu
III. OBSZARY COACHINGU
* coaching w doskonaleniu relacji z pracownikami i dyrektorami innych działów (właścicielem) 
* umacnianie wiary w swój potencjał kierowniczy, budowanie autorytetu na współpracy a nie używanie władzy * rozwijanie otwartości na wymianę w miejsce rywalizacji 
* przesuwanie akcentów
z kierowania na przewodzenie 
* stawianie granic 
* radzenie sobie z napięciami
IV. ROLA SZEFA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
* dostrzeganie zasobów pracowników 
* krytyka pracownika – zasady udzielania informacji zwrotnych 
* polecenia i prośby – instrumenty koordynatora 
* zasady monitorowania 
* motywowanie jako inspirowanie ludzi do rozwoju 
* sposoby wzbudzania motywacji wewnętrznej
V. ROZMOWY INTERWENCYJNE I DYSCYPLINARNE
* sześć aspektów przygotowania do rozmowy 
* rozmowa oceniająca 
* trudności w prowadzeniu rozmowy dyscyplinarnej 
* analiza problemu i szukanie rozwiązań 
* otwarcie się na dialog podstawą partnerstwa między szefem i pracownikiem
Informacje o prelegentach:
trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego) ewaluator aktywnych metod nauczania dorosłych i pracy 
innych trenerów, terapeuta programu psychoonkologicznego Simontona, trener Racjonalnej Terapii 
Zachowań, doradca rozwoju zawodowego.Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem menadżerów 
i pracowników przedsiębiorstw różnej wielkości w tym znanych firm polskich i koncernów międzynarodowych. Specjalizuje się w tematyce związanej z psychospołecznymi umiejętnościami 
zarządzania ludźmi , komunikacją oraz rozwojem osobistego potencjału zawodowego. Jest autorką wielu publikacji z tego zakresu w specjalistycznych czasopismach oraz projektów doradczo –szkoleniowych .Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.
Koszt i warunki udziałuCeny:
1785 zł - dopłata do pok. 1-os. 240zł 
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5 - przy zgłoszeniu 1 osoby do 01.01.2009 
10 - przy zgłoszeniu 2 osób do 01.01.2009 
Dofinansowanie z UE:
Nie. 
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji 
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.




