Terminy
Termin rozpoczęcia: 2009-06-15Miejsce konferencji
Nazwa obiektu: Bankowy Ośrodek Konferencyjno-SzkoleniowyOpis:
Informacje podstawowe o szkoleniu:
Podstawą pracy z ludźmi jest umiejętność praktycznego uczenia i doskonalenia pracowników. Coaching jest to pomoc danej osobie we wzmacnianiu i udoskonalaniu działania przez refleksję nad tym, jak stosuje konkretną umiejętność i/lub wiedzę. Coaching jest to wspieranie w rozwoju i wykraczaniu ponad poziom, na jakim się obecnie znajdujemy.Akcent jest położony na zdobywanie wiedzy, umiejętności i zachowań albo na modyfikowanie tych, którymi się dysponuje w celu poprawienia funkcjonowania danej osoby. Coaching to działanie skoncentrowane na osobie. W coachingu pracujemy „na zasobach”, co oznacza, że wydobywamy mocne strony i one stanowią bazę do rozwoju. Jednocześnie pomagamy w przezwyciężeniu słabych stron. Celem coachingu jest uzyskanie trwałej zmiany zachowania, co wymaga ćwiczeń. Coaching można też rozumieć jako dostarczenie pomocy w rozwiązaniu problemu przez bezpośrednią dyskusję i przewodnictwo w trakcie działań.
Celem szkolenia jest :
-doskonalenie umiejętności uczenia i motywowania pracowników
- poznanie mechanizmów i narzędzi prowadzenia coachingu
dzięki którym będziecie Państwo aktywnie wspierać rozwój swoich pracowników ,monitorować postępy i egzekwować realizacje pożądanych zadań.
- opanowanie metod przygotowania i prowadzenia szkoleń
- poznanie sposobów radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas szkolenia pracowników
- rozwijanie umiejętności dyscyplinarnego wpływania na pracowników
- wzrost kompetencji w zakresie przygotowywania i prowadzenia rozmów dyscyplinarnych
Szkolenie skierowane jest do:
Szkolenie skierowane jest do menedżerów wszystkich szczebli zarządzania ,pracowników przygotowywanych na stanowiska kierownicze oraz trenerów wewnętrznych firm .
Program szkolenia:
I. NARZĘDZIA PSYCHOSPOŁECZNE COACHA WARUNKIEM EFEKTYWNEGO COACHINGU
* kompetencje merytoryczne
* znajomość prawidłowości rządzących procesem uczenia się
* efektywne techniki komunikacyjne czyli porozumiewanie się bez barier
* inteligencja emocjonalna jako narzędzie wspierające rozumienie siebie i innych
* rozumienie procesu grupowego * metodyka nauczania dorosłych
II. ETAPY COACHINGU
* określenie, dlaczego zachodzi potrzeba przeprowadzenia coachingu, oraz ustalenie jego celów
* uzgodnienie konkretnych potrzeb rozwojowych
* opracowanie szczegółowego planu coachingu
* realizowanie zadania bądź określonego działania ujętego w planie
* ocena wykonanych działań oraz planowanie efektywniejszego funkcjonowania
* zakończenie coachingu
III. OBSZARY COACHINGU
* coaching w doskonaleniu relacji z pracownikami i dyrektorami innych działów (właścicielem)
* umacnianie wiary w swój potencjał kierowniczy, budowanie autorytetu na współpracy a nie używanie władzy * rozwijanie otwartości na wymianę w miejsce rywalizacji
* przesuwanie akcentów
z kierowania na przewodzenie
* stawianie granic
* radzenie sobie z napięciami
IV. ROLA SZEFA W ROZWIJANIU KOMPETENCJI PRACOWNIKÓW
* dostrzeganie zasobów pracowników
* krytyka pracownika – zasady udzielania informacji zwrotnych
* polecenia i prośby – instrumenty koordynatora
* zasady monitorowania
* motywowanie jako inspirowanie ludzi do rozwoju
* sposoby wzbudzania motywacji wewnętrznej
V. ROZMOWY INTERWENCYJNE I DYSCYPLINARNE
* sześć aspektów przygotowania do rozmowy
* rozmowa oceniająca
* trudności w prowadzeniu rozmowy dyscyplinarnej
* analiza problemu i szukanie rozwiązań
* otwarcie się na dialog podstawą partnerstwa między szefem i pracownikiem
Informacje o prelegentach:
trener warsztatu umiejętności psychospołecznych (rekomendacja Polskiego Towarzystwa Psychologicznego) ewaluator aktywnych metod nauczania dorosłych i pracy
innych trenerów, terapeuta programu psychoonkologicznego Simontona, trener Racjonalnej Terapii
Zachowań, doradca rozwoju zawodowego.Od kilkunastu lat zajmuje się kształceniem menadżerów
i pracowników przedsiębiorstw różnej wielkości w tym znanych firm polskich i koncernów międzynarodowych. Specjalizuje się w tematyce związanej z psychospołecznymi umiejętnościami
zarządzania ludźmi , komunikacją oraz rozwojem osobistego potencjału zawodowego. Jest autorką wielu publikacji z tego zakresu w specjalistycznych czasopismach oraz projektów doradczo –szkoleniowych .Jest stałym współpracownikiem i konsultantem CSB.
Koszt i warunki udziałuCeny:
1785 zł - dopłata do pok. 1-os. 240zł
Cena zawiera:
zakwaterowanie (pokoje o wysokim standardzie z TV, łazienką) pełne wyżywienie, materiały szkoleniowe, imprezy towarzyszące, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, przerwy kawowe.
Dostępne zniżki:
5 - przy zgłoszeniu 1 osoby do 01.01.2009
10 - przy zgłoszeniu 2 osób do 01.01.2009
Dofinansowanie z UE:
Nie.
Warunki udziału i przyjmowania zgłoszeń:
* Zgłoszenia prosimy przesyłać faxem/pocztą z podpisem i pieczątką osoby decyzyjnej .
Zgłoszenie przesłane e-mailem ma formę wstępnej rezerwacji
*Potwierdzenie i rachunek wysyłamy zgłoszonym uczestnikom 7 dni przed szkoleniem
*W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu-zwrotu całości kwoty dokonujemy na podstawie pisemnej lub telefonicznej informacji do 10 dni przed szkoleniem
Uwaga: organizator zastrzega sobie prawo zmiany pensjonatu na równorzędny standardem.